Eerste week van het project

22 juni 2014

De eerste week van het project zit er op. Ik had niet verwacht van tevoren dat we in zo'n korte tijd zoveel konden doen. Elke ochtend vertrekken we in groepjes van 5 tot 8 man met de jeepneys naar onze werkplekken. Elke dag zijn er ongeveer 5 werkplekken. Het voornaamste werk is het afbreken en opruimen van vernielde huizen zodat er weer plek is om te bouwen. Ook wordt al het bruikbare materiaal gesorteerd zodat het hergebruikt of verkocht kan worden. Tot nu toe heb ik met mijn groepjes alleen al 3 huizen afgebroken/opgeruimd en een school.

Helaas hebben we ook te horen gekregen dat dor gebrek aan financiering dit project nog maar een week duurt (precies tot de tijd dat ik bleef). We gaan deze week dus extra ons best doen en proberen alles af te maken waar we mee bezig zijn. De organisatie van dit project (All Hands) blijft echter wel in de Filipijnen om huizen te bouwen in Leyte vanwege de enorme verwoestingen die werden aangericht door de zware orkaan die een korte tijd na de aardbeving over de Filipijnen raasde.

Tot nu toe gaat het dus erg goed. Het is zwaar werk in de hitte maar het geeft veel voldoening en de locale zijn heel erg vriendelijk, dankbaar en behulpzaam. Elke dag worden we weer volgepropt met eten en drinken. De mensen van het project zijn ook erg leuk en er heerst een goede positieve sfeer. Vandaag een vrije dag maar daarna weer aan het werk van maandag tot en met zondag.

groetjes uit Bohol!

1. Sabine:
    25 juni 2014
    Mooie verhalen Job! Petje af voor jullie harde werkers, top. Door naar Leyte misschien? x
  2. Coen Zwezerijnen:
    25 juni 2014
    Gabbertje, Geen expats daar bij grote MultiNa's met wat geld over?
    Wat een bummer Job. Reis door naar NZ of Bali. Boardje kopen, beetje werken. De weg terug is lang....;-)

Adios,

Coen
  3. Pati:
    27 juni 2014
    Ai ai, hard werken dat wereld mooier maken gedoe, maar wat doe je dat goed! Beizjoe
  4. Desiree:
    29 juni 2014
    Wat goed zeg om te horen krijg je nog wat mee van de voetbal ???