Manilla en bohol

16 juni 2014 - Bohol, Filipijnen

Hoi allemaal. Momenteel verblijf ik bij een eco boerderij/hostel op het eiland Bohol. Hiervoor was ik een paar dagen in Manilla. Al aardig wat leuke ontmoet en veel indrukken te verwerken gekregen. Manilla is echt enorm en nogal overweldigend. Sommige stukken doen denken aan steden als Singapore met enorme shopping malls en overweldigend hoge gebouwen. Maar een halte verder met de metro (overigens ook een ervaring op zich) zetten de vele zwervers, krotten en stank je weer met beide benen op de grond.

Bohol is een enorm contrast met Manilla. De lucht is schoner, je kan er rustig op straat lopen aan de kust kan je genoeg plaatjes schieten voor op een ansichtkaart. Gister ben ik met wat mensen van het hostel met de baas mee gegaan naar hanengevechten. Nogal een beleving. Vlak voordat een gevecht begint roept een gast wat door een microfoon en onmiddellijk begint iedereen te schreeuwen en handgebaren naar elkaar te maken. Ineens is het stil en begint het gevecht. Veel rumoer en aan het einde is er een haan dood een andere zwaar gewond. Tot slot begint het publiek allemaal propjes geld naar elkaar te gooien. Straks vertrek ik naar het project en morgen begint het zware werk. Ik heb er zin in!

1. Anne en willem opa en oma:
    16 juni 2014
    Wat fijn om zo op de hoogte te kunnen blijven. We denk:-) en veel aan je.veel plezier en tot mails.

Liefs van ons beiden
  2. Vati:
    16 juni 2014
    Goed verhaal zoon. Ben je al aan het werk? Hoe warm is het? Blijfschrijven. Hou je taai. Xx vati
  3. Desiree:
    17 juni 2014
    Hoi Job, leuk wat te horen van je, zeker leuk de verhalen, en vooral foto kijken altijd goed.
    Veel plezier gr Desiree
  4. Desiree:
    17 juni 2014
    Hoi Jab, leuk om telezen en vooral foto's kijken altijd goed veel plezier gr Desiree
  5. Desiree:
    Hoi Job geen Jab foutje bedankt